dijous, 21 d’octubre del 2010

La Taula Rodona

Ja s’acosta el dia de la nostra taula rodona, i avui a la classe hem comentat alguns aspectes i també hem vist un exemple d’una taula rodona. “Els nostres joves”. Alguns aspectes comentats a l’aula:
- El moderador ha d’introduir el tema d’una manera àgil, no ha de ser una llarga introducció.
- El moderador mai ha de mostrar la seva opinió, ha de ser totalment imparcial.
- La taula pot estar en posició rodona, de manera que els participants es veuen les cares, o en línia recta; si la taula està en forma de cercle a l’hora de la interacció amb el públic és important que la posició canviï i els participants dirigeixin la seva mirada a ells.
- Una vegada han parlat i donat la seva opinió tots els participants, es passa a la intervenció del públic, el moderador pot plantejar preguntes al públic o als participants.
- Per tancar el debat és important que el moderador faci un petit resum de les idees importants amb les que el públic s’ha de quedar. Ha d’agrair la col•laboració dels assistents: membres de la taula i públic.

Al vídeo següent podem veure un fragment resumit d’una taula rodona que he trobat a la xarxa: "Cruïlla, homenatge i superació: la influència de Rusiñol en el jove Picasso "Al vídeo no hi és tota la durada de la taula rodona, però si un petit resum del moment que el moderador introdueix el tema i uns trossos de les diferents intervencions dels participants de la taula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada