diumenge, 3 d’octubre del 2010

La Comunicació

Comunicació oral escrita i digital és una assignatura on bàsicament treballarem l’expressió escrita i oral, tot treballant textos, llibres i fent exposicions orals sobre temes diversos.
La primera activitat de la classe del 15 de setembre, en petit grup, va consistir en ordenar del 1 al 10 una sèrie d’adjectius relacionats amb brut. Aquestes qualificacions eren personals, de manera que després les vam posar en comú. Les paraules van ser: brut, impur, infecte, llardós, merdós, porc i ronyós. La sorpresa alhora de compartir les opinions amb els altres companys de classe va ser la diversitat de puntuacions en cada adjectiu, en alguns les diferències eren molt grans, en altres vam coincidir bastant.
Que en vam treure d’aquesta activitat? Doncs que cada persona utilitza diferents sinònims per referir-nos a una mateixa cosa, per exemple infecte per mi tenia la puntuació màxima, en canvi per un altre potser era porc.

Tot seguit vam centrar-nos amb el tema del bon comunicador.
L’activitat consistia en escriure el nom d’una persona que tots coneguéssim, i que nosaltres la considerem un bon comunicador, també havíem d’escriure tres adjectius que ens ho féssin pensar.
Jo vaig posar en Tomàs Molina, i referent als tres adjectius vaig dir que era pròxim al públic, que s’expressa amb claredat i té una bona veu.
Un cop fet això, vam posar en comú les diferents opinions, he de dir que tots vam coincidir bastant amb la imatge que tenim de bon comunicador. Els adjectius que coincidien més era la simpatia, la proximitat al públic i la seguretat. Recordo alguns comunicadors que es van anomenar com la Sara Carbonero, en Manel Fuentes o l’Andreu Buenafuente.
Vaig trobar un vídeo que considero interessant, aquest fa referència al tema tractat, les característiques d’un bon comunicador.




Al llegir-me el llibre Com parlar bé en públic he pogut extreure idees sobre que ha de tenir un bon comunicador, per això m’ha semblat correcte posar el decàleg del llenguatge oral:
1-      Frases curtes i simples
2-      Separar les frases per pauses i silencis
3-      Fer canvis de to, exclamacions, preguntes i preguntes retòriques
4-      Repeticions de paraules
5-      Jugar amb les oposicions i les antítesis
6-      Avançar i recular en el discurs

Per últim a la classe ens vam repartir en grups i cada un tenia un fragment d’un text, la feina va ser fer una petita síntesis explicant el que el text ens transmetia. Un cop fetes totes, les vam penjar al blink. El meu grup i jo vam treballar “escoltar i sentir”, un text que feia referència a la gran diferència que existeix entre escoltar i sentir; escoltar és un acte voluntari en canvi sentir és involuntari. Nosaltres triem el que volem escoltar.

Va ser una classe molt participativa i aquestes activitats van fomentar el parlar davant de la gent i el posar en comú la diversitat d’opinions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada