dijous, 14 d’octubre del 2010

L'educació audiovisual

Avui hem treballat el llenguatge audiovisual.
Vivim en un món cada vegada més mediatitzat pels mitjans de comunicació i per les noves tecnologies, per tant és necessari saber descodificar adequadament la informació que ens arriba i saber-la utilitzar correctament.

Primer hem pogut veure un vídeo d’una conferència d’un professor de Xile, parlant d’aquesta educació audiovisual. En resum, ens ha explicat que el que veiem a la pantalla no és la realitat, sinó el que ens volen transmetre, també ens ha explicat que l’escola i els pares són els principals en educar als nens en l’àmbit audiovisual i que cal una alfabetització a la població sobre coneixements de les noves tecnologies.
Seguidament hem treballat el llenguatge audiovisual a través d’anuncis, el primer anunciava roba de nens, i el segon l'analitzaré a continuació.

 

Ens presenten un model de família actual i molt unida. 
L’anunci comença amb poca llum, en canvi quan apareixen situacions alegres la llum es fa més clara.
Pel que fa la música s’accelera en el punt àlgic de l’anunci i en els moments tristos es fa més pausada.
Ens presenten la figura del “brother” com un membre més de la família, fins al punt d’estimar-lo i sentir-lo com un més. Veiem el sentiment que tenen al perdre’l, un sentiment que tindrien al perdre un familiar i alhora com el recorden quan no el tenen amb ells.
Trobem un paral.lelisme entre la nena i el “brother”, ens els presenten com els dos “monstres” els qual creixeran amb el temps, però sempre tindran espai dins el Seat Altea XL.
Un altre cosa a destacar és el color vermell del cotxe, aquest representa la llum i la felicitat d’aquesta família.

Com a futura mestra vaig moure’m per la xarxa tot buscant possibles activitats per fer amb els nens sobre el llenguatge audiovisual. Destaco aquesta web:
És un portal educatiu on podem buscar les activitats en funció del nivell educatiu, de les àrees de treball o per competències bàsiques. 
Deixo l’enllaç d’una proposta d’activitat adreçada al cicle mitjà que té semblances amb la que vam realitzar nosaltres a l’aula.
L’objectiu d’aquesta és aprendre a observar els elements bàsics d’un espot televisiu, què es diu, com es diu, significat de les imatges i sons i a qui va adreçat.

En definitiva, és important un aprenentatge del llenguatge audiovisual per part de la societat per poder interpretar-lo. Aquest és molt complex i alhora pot arribar a tenir moltes interpretacions. Per això és important treballar-ho amb els nens des de petits.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada