Seguim amb les recitacions; és una estona amb la que gaudim de poemes i contes molt bonics. Coses a comentar de les que m’he adonat:
- La velocitat de recitació, és important llegir a una velocitat adequada, ni molt ràpid ni molt lent.
- L’entonació, sempre queda molt millor un poema amb una entonació correcte i no sempre la mateixa.
- La mirada. Durant tots els poemes recitats la gent mirava a llocs diversos, però sempre s’hauria de mirar al públic, no a un sector només, sinó a tot el públic en general.
Aquestes coses sé que són molt fàcils de dir, però a l’hora de recitar el poema davant de tota la classe els nervis juguen una mala passada i fan que les coses ens surtin d’una altra manera; però ho hem de tenir en compte.
Tot seguit vam passar amb les taules rodones, aquesta setmana els temes tractats van ser: La llei de l’avortament, La integració a l’aula dels nens amb deficiències, Les emocions en l’aprenentatge i La dislèxia.
Coses observades i a comentar:
- El temps s’ha de portar ben repartir, ja que van haver taules que van allargar-se massa.
- Els participants estaven tranquils, els nervis no van jugar males passades.
- Una de les taules va anomenar una citació d’una persona reconeguda.
- Es van exposar contra arguments i es va iniciar un petit debat entre dos participants d’una taula.
- Els arguments van estar ben treballats, en alguns casos es notaven unes persones més documentades.
- S’ha de vigilar no exposar tots els arguments a favor sense anomenar cap en contra.
- No s’han d’explicar moltes experiències personals, alguna si ja que sempre van bé.
- La participació del públic amb el torn de preguntes va tenir més èxit que la setmana passada.
- A l’hora de parlar s’ha de vigilar la correcció lingüística i no caure amb els “castellanismes”.
- És molt important mantenir l’atenció vers els altres membres de la taula una vegada ja s’ha parlat.
I ja hem passat una setmana més amb les recitacions i les taules rodones!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada