diumenge, 26 de desembre del 2010

REDES. Eduard Punset entrevista a Marc Prensky.

Per treballar aquest vídeo primer vaig agafar uns apunts, vaig fer un mapa conceptual i em vaig subscriure als dos blogs de l’Eduard Punset.
Els meus apunts:
L’educació necessita una renovació i la tecnologia ha de tenir un paper important.
Eduard Punset entrevista a Marc Prensky, un expert en l’educació del futur. Especialista en videojocs i aprenentatge.
Molta gent només veu els videojocs com una recompensa pel nen, com una cosa cara, com una estona de lleure; però no és així. Els ordinadors i els videojocs són bons, tenen molts beneficis i escassos perills.
Els videojocs ens fan implicar-nos amb el joc, ens motiven, interactuem amb els personatges, hi ha una cooperació. Són jocs on pot jugar tothom, tingui l’edat que tingui. També són atractius, realistes i requereixen pensar i equivocar-nos. Diuen que està comprovat que les persones que juguen a videojocs tenen una millor visió perifèrica, més concentració i més habilitats per resoldre problemes.
Es van comentar dos conceptes:
-          Nativos digitales: persones que han nascut dins una època ja digitalitzada. Aquestes persones són molt llestes i saben molt més com funcionen aquests aparells.
-          Imigrantes digitales: persones que han nascut en una època on de mitjana la gent passava moltes més hores dedicades a la lectura. Una època amb escassos aparells tecnològics. Aquestes persones els costa molt més aprendre com funcionen aquests aparells.

Amb l’aparició de la tecnologia dins l’educació veiem unes classes que poden atendre molt més a la diversitat amb l’aprenentatge, i aconseguir que cada alumne amb el seu ordinador estigui a un ritme diferent de nivell. Abans les classes tradicionals eren molt uniformes, dirigides i pautades.
El món ha evolucionat amb la tecnologia, i l’educació s’hi ha d’adaptar i així preparar als alumnes per les seves feines futures.
Internet té perills, i com a mestres els hi hem d’ensenyar i explicar als nostres alumnes. També cal vigilar en mostrar les nostres dades personals per la xarxa.
Els nens tenen dèficit d’atenció?
No , només paren d’escoltar quan no els interessa, llavors hem de despertar el seu interès perquè ens mostrin atenció. D’aquesta manera amb la tecnologia a les aules els alumnes mostraran molta més atenció.

Els professors han d’estar ben preparats i han de fer de guia, amic i company de l’alumne.
Podem transformar l’estructura cerebral dels joves amb aquesta nova educació.


Aquí trobem el mapa conceptual que he fet amb el Cmaptools. També us deixo l’enllaç.




Redes és un programa molt interessant de veure!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada